Bittra Tjejen

Ibland behöver vi gnälla. Alla behöver gnälla. Ibland. Ibland är allt skittrist. Typ skittrist! Ibland händer skitkonstiga saker. Och det kommer jag (vi) att skriva om här...

Gallfeber.

Kategori: 1

 
"gallfeber. Enligt äldre uppfattning var gallan och inte den underliggande sjukdomen orsak till feber i samband gallvägssjukdomar." Källa: ne.se
 
Jaså, jaja, okej. Inte för att jag egentligen förstår vad dom menar med det. Jo, alltså...det gör jag ju men vad fan har det där med min gallfeber att göra? Enligt Wikipedia, åh, älskade Wikipedia (sarkasmen flödar fritt) betyder "gallfeber" att framkalla raseri eller göra rasande. And that's more like it!
 
Har som, kanske, bekant just nu praktik och ehh...där har jag stött på både en och annan lustig figur. Alltså. Jag. Blir. Så. Jävla. Trött. På. Människor. Ibland. Folk som bara sitter på sina feta (eller smala) arslen och förväntar sig att alla andra ska fixa saker åt som. Oavsett vad det gäller. Och när man fixat det dom behöver...tja...då är dom ändå inte nöjda för att det inte var "bra nog". AAAAAAARRRRRGGGGHHHHHHH!!
 
Men för fan, ta dig själv i kragen och fixa det själv då ditt lata fanskap! Fallet jag tänker på handlar faktiskt om att de anser att de är lite bättre än alla andra och därför ska få det lite bättre. Att man precis fixat världens bästa grej är liksom inte bra nog, de vill ha det ännu lite bättre. För dom är ju "fina" människor. Och kräver en viss standard. Men hallå liksom...ni sitter för fan på ett socialkontor och ber om hjälp...vem tror ni att ni är?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: