Bittra Tjejen

Ibland behöver vi gnälla. Alla behöver gnälla. Ibland. Ibland är allt skittrist. Typ skittrist! Ibland händer skitkonstiga saker. Och det kommer jag (vi) att skriva om här...

Utpekad

Kategori: 2

 
Häromdagen hade jag parkerat min häck på en bänk ute i det fria.
Helt fridfullt satt jag där och samtalade med en vän, när jag plötsligt får syn på en äldre kvinna lite längre bort. Denna dam tog sig fram med hjälp av två kryckor.
 
Rätt vad det är stannade hon och stirrade på mig - från cirka tio meters håll.
Hennes ögon smalnade av och sedan...
 
... lyfte hon ena kryckan och pekade på mig.
Hon höll kvar kryckan i luften i säkert tio sekunder och gav mig onda ögat.
 
När hon sedan passerade mig gav hon mig en blick som var så giftig och full med avsmak att min konversation med kamraten stannade av eftersom jag blev så perplex.
 
 
Vad ville hon?
Var kryckpekandet ett sorts statement - "stay away", "passa dig" eller kanske "hit, men inte närmre"?
 
Ibland undrar man ju hur människor är funtade...
Ganska ofta faktiskt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: