Bittra Tjejen

Ibland behöver vi gnälla. Alla behöver gnälla. Ibland. Ibland är allt skittrist. Typ skittrist! Ibland händer skitkonstiga saker. Och det kommer jag (vi) att skriva om här...

Uttala sig om saker man inte har insikt i

Kategori: 2

 
Något jag kan bli väldigt irriterad på är när folk uttalar sig om saker de inte har en aning om.
Ett konkret exempel på det är när folk ska uttala sig om HBTQ-frågor - fast de själva inte har den minsta beröringspunkt med området. Fan, låt de som är experter vara experter, okej? Jag som själv är gay har liksom aldrig claimat min rätt att uttala mig om kvantfysik, till exempel.
 
Jag anser att om man bör ha någon beröringspunkt - eller åtminstone vara JÄVLIGT väl påläst - om man ska yttra sig i en fråga eller lyfta ett förslag. Idag fick jag bevittna en person göra bort sig inför en grupp människor genom att lägga fram ett förslag som var så urbota uppe i det blå att ingen fattade någonting/folk blev irriterade. Och personen i fråga fångade inte detta utan fortsatte bara mala på, trots att hen blev tillsagd att det ämne hen ville ta upp diskuteras löpande dem sinsemellan.
 
Så en stillsam uppmaning... snälla, låt bli att uttala er om sådant ni inte har 100% koll på.
Ni gör bara bort er själva. Det uppfattas som oseriöst tycker jag.
Löjligt. Fjantigt rent av.
Faktiskt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: