Bittra Tjejen

Ibland behöver vi gnälla. Alla behöver gnälla. Ibland. Ibland är allt skittrist. Typ skittrist! Ibland händer skitkonstiga saker. Och det kommer jag (vi) att skriva om här...

Bussen...

Kategori: 1

 
Är ett återkommande tema verkar det som. Dessa jävla bussar. Eller var det chaufförer kanske?
 
Åkte med en "såndär" idag. Han som verkade så himla trevlig till en början...väntade in en kille som kom springades och allt. Det är inte alltid dom gör så serni. Sen kommer det en till kille precis när han stänger dörrarna och står och viftar med sitt busskort. Tror ni han öppnar eller? Nää...otrevligt tycker jag eftersom han faktiskt inte hade åkt.
 
Sen kör vi....tralallalaaa...och ska stanna vid nästa busshållplats....tralallalaa..och ja...han börjar liksom svänga in mot busshållplatsen men ändrar sig liksom och väljer att åka förbi. Stod en kille där. Han såg ut att bli lite upprörd. Eller ganska så mycket upprörd. Faktiskt. Eftersom jag själv satt på bussen var det liiite svårt att höra vad han sa. Eller kanske skrek? Men jag antar, av hans ansiktsuttryck att dömma, att det inte var trevliga ord. Han gestikulerade vilt med armarna och hade ett riktigt fult minspel. Skulle kunna kvala in på "Sveriges fulaste ansikte".
 
Men oavsett...taskigt tycker jag. Hur kan han göra så? Bara köra förbi sådär? Usch på honom!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: