Bittra Tjejen

Ibland behöver vi gnälla. Alla behöver gnälla. Ibland. Ibland är allt skittrist. Typ skittrist! Ibland händer skitkonstiga saker. Och det kommer jag (vi) att skriva om här...

Uppdrag granskning

Kategori: 2

 
Vissa människor tycks inte ha något hyfs. Alla (utom barn och eventuellt personer med begåvningsnedsättningar) vet att det är fult att stirra. Att granska.

Vissa dagar när jag åker tunnelbana (haha, alltid denna kollektivtrafik i denna blogg!) upplever jag det som att folk glor på mig. Alltså, verkligen granskar. Uppifrån och ner. Och jag lovar att jag inte är paranoid/tror att jag är så vansinnigt attraktiv vissa dagar att folk bara inte kan låta bli att titta. Absolut inte.
 
När folk glor blir jag vansinnigt obekväm. Jag börjar genast oroa mig för om jag har en stor varböld mitt i nyllet eller om jag har mat i ansiktet. Eller något annat otrevligt. För vissa dagar är det faktiskt flera människor som ogenerat tittar. 
 
När jag hade en annorlunda hårfärg kunde jag "köpa" att folk tittade, eftersom det var ganska uppseendeväckande bland alla människor med "normala" hårfärger. Men idag, när jag har sällat mig till skaran med "normalfärgade" hår, så förstår jag inte riktigt varför folk glor. 
 
Det finns ingenting att titta på här! Titta någon annanstans!
 
Och framför allt: inse att det är jävligt fult att granska någon uppifrån och ner. Seriöst.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: