Bittra Tjejen

Ibland behöver vi gnälla. Alla behöver gnälla. Ibland. Ibland är allt skittrist. Typ skittrist! Ibland händer skitkonstiga saker. Och det kommer jag (vi) att skriva om här...

Vem tittar du på?

Kategori: 1

 
Jag hatar, faktiskt hatar när jag möter någon med ett porslinsöga.
 
(Det är orättvist. Jag vet det. Men jag vet också att jag inte kan rå för mina känslor. Nej, det är inte personen fel att h-on/an har ett öga av porslin men ändå.)
 
Vanligtvis brukar man ju titta på den man pratar med. Och man förväntar sig att bli tittad på när man talar med någon. Men...om man möter någon med ett porslinsöga kan det ju bli lite knepigt. Som att man inte riktigt vet vem personen pratar med. Jag får liksom lust att vifta med handen och fråga vem personen tittar på. You talking to me? Det är lite oskönt att göra så men vad fan. Hur ska jag veta vem h-on/an talar med? Om porslinsögat tittar på personen lite längre bort till vänster bakom dig och pratar lär du ju knappast anta att h-on/an pratar med dig även om du står precis framför individen. Eller?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: